daroxxl, to na maxi ustawisz jak masz
1,2 TSI problem z turbiną/odłączanie turbo
Zwiń
X
-
1,2 TSI problem z turbiną/odłączanie turbo
W trakcie przyspieszania,ale tylko przy dodaniu pełnego gazu,wrzuceniu kolejnego biegu i jeździe przez chwilę bez dodawania gazu,turbo się odłącza/przestaje pracować.Samochód bez błędów jedzie dalej,ale mam do dyspozycji jakieś 50 koni.Co ciekawe nawet nie wchodzi w tryb awaryjny.Dopiero po przekroczeniu 3,5/4 tyś łapie checka.
Temat jest o tyle ciekawy,że jak przykładowo przyspieszam z pełnym gazem cały czas trzymając turbo pompujące-przykładowo startuje i do 150km/h jade z pełnym gazem,nic się nie dzieje.Dopiero w momencie zdjęcia z nogi z gazu(całkowicie) i próbie dodania go ponownie turbo się odłącza.
Oczywiście problem nie zdarza się zawsze i wystarczy pamiętać aby po pełnym dodawaniu gazu,na kolejnym biegu albo jeszcze nawet na tym samym podtrzymać pompujące turbo,wówczas problem nie występuje.
Problem z autem zaczął się jakieś 3/4k temu,jest bardzo irytujący szczególnie ze względu na fakt,iż nie generuje to żadnych błędów na komputerze.
Wyłączenie i włączenie samochodu niweluje usterkę i auto jeździ normalnie przez jakiś czas.
Mam logi,gdzie jest jedno miejsce minimalnego przeładowania,ale ciężko bedzie coś z nich wywnioskować ze względu na fakt,iż auto jechało po bardzo śliskiej nawierzchni,co chwila bez trakcji.
Dodam jeszcze bo może to istotne,że auto ma dolot o szerszej średnicy do turbiny i wydech ze stali nierdzewnej od turbo.Auto strojone na 130 koni w GCS tuning,ale przez ponad rok jeździło bez problemów na tym setupie
Ktoś ma pomysł co się może dziać?
-
-
Jest informacja techniczna na ten temat. Jakaś część turbosprężarek jest do wymiany badź trzeba podłożyć taką podkładkę pod zawór sterowania bypassem turbo i programowanie sterownika silnika.
Jak jest gwarancja to podjechać i muszą zrobić, jak już po to zczytaj nr z turbosprężarki i zobaczymy na co się łapie. Nr turbosprężarka ma z prawej strony, od spodu. Najlepiej z lusterkiem podejść.
Pozdrawiam MArcin.Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Nie podjedzie bo zrobił program :POI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KicerJest informacja techniczna na ten temat. Jakaś część turbosprężarek jest do wymiany badź trzeba podłożyć taką podkładkę pod zawór sterowania bypassem turbo i programowanie sterownika silnika.
Jak jest gwarancja to podjechać i muszą zrobić, jak już po to zczytaj nr z turbosprężarki i zobaczymy na co się łapie. Nr turbosprężarka ma z prawej strony, od spodu. Najlepiej z lusterkiem podejść.
Pozdrawiam MArcin.
Ktoś powiedział,że to wina westgate'a.Kupiłem na allegro nowy,założyłem bo to kwestia przekręcenia dwóch śrubek,ale problem jak był tak jest.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez serferZamieszczone przez KicerJest informacja techniczna na ten temat. Jakaś część turbosprężarek jest do wymiany badź trzeba podłożyć taką podkładkę pod zawór sterowania bypassem turbo i programowanie sterownika silnika.
Jak jest gwarancja to podjechać i muszą zrobić, jak już po to zczytaj nr z turbosprężarki i zobaczymy na co się łapie. Nr turbosprężarka ma z prawej strony, od spodu. Najlepiej z lusterkiem podejść.
Pozdrawiam MArcin.
Ktoś powiedział,że to wina westgate'a.Kupiłem na allegro nowy,założyłem bo to kwestia przekręcenia dwóch śrubek,ale problem jak był tak jest.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Na programie jeździłem z 6miesiecy,więc to na 99% procent nie wina softu.
Adaptacji WG nie robiłem.Rozumiem,że to w aso mi zrobią,tak żeby chipa nie wywalić?Czy taka adaptacja niesie za soba jakieś konieczne zmiany w sofcie?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi german81 wreszcie jakieś mądre uwagi słyszę w tym temacie
Ale czy nie dziwne jest to żeby auto zachowywało się tak samo na starym i nowym WG? Czy to kwestia tego,że jest nauczony,że WG się zepsuł i po prostu na każdym innym zadziała tak samo?
Komentarz
-
-
wgranie adaptacji nie nie ma wpływu na softa . sterownik nie jest na tyle madry zeby widziec czy zmieniłes gruszke czy nie .generalnie ecu na bierzaco sie dostraja do warunków i w niewielkim stopńu sie samo adaptuje .po wymianie na nowy jednak trzeba zaadaptowac to na nowo .diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Pytanie tylko czy się nie okażę,że WG jest nie odpowiedni do tego turbo.
Turbinę wymieniali mi w wakacje 2011 bo była jakaś akcja serwisowa i taką datę produkcji miało turbo i WG.Teraz wrzuciłem WG z produkcji 2010 ale może to nie ma wpływu
Dzięki za info.jadę jutro do aso,oby coś zdziałali
Komentarz
-
-
Dalej do niczego nie doszedłem.
Za to dość ciekawe spostrzeżenie.Zawsze kasowałem sobie błąd 2 sondy lambda,wtedy jak wywalił checka na zegarach.Od dwóch dni jeżdzę z błędem na zegarach i turbo się już nie zacina.
Odkąd mam wywalony katalizator,błąd od sondy pojawiał się często(nie byłem w stanie dobrać średnicy odpowiedniej otworu emulatora),ale sonda działała.
Jakoś w grudniu 2 sonda się zepsuła(wszystkie pomiary na 0).
Jest jakieś prawdopodobieństwo,że odpowiedzialna za uwalanie turbo jest niedziałająca druga sonda lambda?
Komentarz
-
Komentarz