1,2 TSI problem z turbiną/odłączanie turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • slawusk
    Classic
    • 2012
    • 13

    1,2 TSI problem z turbiną/odłączanie turbo

    daroxxl, to na maxi ustawisz jak masz
  • serfer
    Ambiente
    • 2010
    • 231

    #2
    1,2 TSI problem z turbiną/odłączanie turbo

    W trakcie przyspieszania,ale tylko przy dodaniu pełnego gazu,wrzuceniu kolejnego biegu i jeździe przez chwilę bez dodawania gazu,turbo się odłącza/przestaje pracować.Samochód bez błędów jedzie dalej,ale mam do dyspozycji jakieś 50 koni.Co ciekawe nawet nie wchodzi w tryb awaryjny.Dopiero po przekroczeniu 3,5/4 tyś łapie checka.
    Temat jest o tyle ciekawy,że jak przykładowo przyspieszam z pełnym gazem cały czas trzymając turbo pompujące-przykładowo startuje i do 150km/h jade z pełnym gazem,nic się nie dzieje.Dopiero w momencie zdjęcia z nogi z gazu(całkowicie) i próbie dodania go ponownie turbo się odłącza.
    Oczywiście problem nie zdarza się zawsze i wystarczy pamiętać aby po pełnym dodawaniu gazu,na kolejnym biegu albo jeszcze nawet na tym samym podtrzymać pompujące turbo,wówczas problem nie występuje.
    Problem z autem zaczął się jakieś 3/4k temu,jest bardzo irytujący szczególnie ze względu na fakt,iż nie generuje to żadnych błędów na komputerze.
    Wyłączenie i włączenie samochodu niweluje usterkę i auto jeździ normalnie przez jakiś czas.

    Mam logi,gdzie jest jedno miejsce minimalnego przeładowania,ale ciężko bedzie coś z nich wywnioskować ze względu na fakt,iż auto jechało po bardzo śliskiej nawierzchni,co chwila bez trakcji.

    Dodam jeszcze bo może to istotne,że auto ma dolot o szerszej średnicy do turbiny i wydech ze stali nierdzewnej od turbo.Auto strojone na 130 koni w GCS tuning,ale przez ponad rok jeździło bez problemów na tym setupie

    Ktoś ma pomysł co się może dziać?
    Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

    Komentarz

    • Kicer
      Ambiente
      • 2011
      • 217

      #3
      Jest informacja techniczna na ten temat. Jakaś część turbosprężarek jest do wymiany badź trzeba podłożyć taką podkładkę pod zawór sterowania bypassem turbo i programowanie sterownika silnika.
      Jak jest gwarancja to podjechać i muszą zrobić, jak już po to zczytaj nr z turbosprężarki i zobaczymy na co się łapie. Nr turbosprężarka ma z prawej strony, od spodu. Najlepiej z lusterkiem podejść.

      Pozdrawiam MArcin.
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Nie podjedzie bo zrobił program :P
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • serfer
          Ambiente
          • 2010
          • 231

          #5
          Zamieszczone przez Kicer
          Jest informacja techniczna na ten temat. Jakaś część turbosprężarek jest do wymiany badź trzeba podłożyć taką podkładkę pod zawór sterowania bypassem turbo i programowanie sterownika silnika.
          Jak jest gwarancja to podjechać i muszą zrobić, jak już po to zczytaj nr z turbosprężarki i zobaczymy na co się łapie. Nr turbosprężarka ma z prawej strony, od spodu. Najlepiej z lusterkiem podejść.

          Pozdrawiam MArcin.
          ale mi właśnie jakoś w marcu 2012 włożyli ta podkładkę i wgrali aktualizację softu.dopiero w kwietniu 2012 pojawił się w bazach ten soft i można było robić chiptuning.

          Ktoś powiedział,że to wina westgate'a.Kupiłem na allegro nowy,założyłem bo to kwestia przekręcenia dwóch śrubek,ale problem jak był tak jest.
          Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez serfer
            Zamieszczone przez Kicer
            Jest informacja techniczna na ten temat. Jakaś część turbosprężarek jest do wymiany badź trzeba podłożyć taką podkładkę pod zawór sterowania bypassem turbo i programowanie sterownika silnika.
            Jak jest gwarancja to podjechać i muszą zrobić, jak już po to zczytaj nr z turbosprężarki i zobaczymy na co się łapie. Nr turbosprężarka ma z prawej strony, od spodu. Najlepiej z lusterkiem podejść.

            Pozdrawiam MArcin.
            ale mi właśnie jakoś w marcu 2012 włożyli ta podkładkę i wgrali aktualizację softu.dopiero w kwietniu 2012 pojawił się w bazach ten soft i można było robić chiptuning.

            Ktoś powiedział,że to wina westgate'a.Kupiłem na allegro nowy,założyłem bo to kwestia przekręcenia dwóch śrubek,ale problem jak był tak jest.
            Wiec podjedz niech poprawiają
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • serfer
              Ambiente
              • 2010
              • 231

              #7
              auto już nie jest na gwarancji,mam wątpliwości czy za darmo będą coś tam dłubać....
              Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                podaj kod błedu jaki wywala .
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • serfer
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 231

                  #9
                  P1555 Charge Pressure Limit Exceeded

                  plus mam P0136 błąd sondę zepsutą drugą ale to nie ma wpływu na turbo z tego co wiem
                  Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    bład mówi o przeładowaniu przydały by sie logi przynajmniej z bloków 115 118 . nie wiem jak 1,2 tsi ale sprawdz jak jest n75 i jego połaczenia .
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • serfer
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 231

                      #11
                      mam tylko vgate i torque na adroida,boje się,że może tam tego nie dać się odczytać.
                      Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        tak teraz poszperałem po necie w i wtwoim silniku WG jest sterowany przez siłownik elektro mechaniczny . po wymianie gruszki zrobiłes adaptacje ?
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • serfer
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 231

                          #13
                          Na czym polega owa adaptacja?i czy jest ona niezbędna,skoro auto jeździ tak samo na jednym i drugim WG? Myślałem,że skoro jeździ to adaptacja nie potrzebna.Szczególnie,że jeździ tak samo jak przed wymianą,więc o WG jakoś zapomniałem....
                          Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            adaptacja jest to nauczenie ECU połorzenia skrajnych zaworu WG i na podstawie tego sterownik wie jak sterowac zaworem to tak w skrucie . zacznij od zrobienia adaptacji a jesli to nie pomorze to rzeba bedzie szukac dalej .po zrobieniu programu wszystko było ok ?
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • serfer
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 231

                              #15
                              Na programie jeździłem z 6miesiecy,więc to na 99% procent nie wina softu.
                              Adaptacji WG nie robiłem.Rozumiem,że to w aso mi zrobią,tak żeby chipa nie wywalić?Czy taka adaptacja niesie za soba jakieś konieczne zmiany w sofcie?

                              Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi german81 wreszcie jakieś mądre uwagi słyszę w tym temacie

                              Ale czy nie dziwne jest to żeby auto zachowywało się tak samo na starym i nowym WG? Czy to kwestia tego,że jest nauczony,że WG się zepsuł i po prostu na każdym innym zadziała tak samo?
                              Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                wgranie adaptacji nie nie ma wpływu na softa . sterownik nie jest na tyle madry zeby widziec czy zmieniłes gruszke czy nie .generalnie ecu na bierzaco sie dostraja do warunków i w niewielkim stopńu sie samo adaptuje .po wymianie na nowy jednak trzeba zaadaptowac to na nowo .
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • serfer
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 231

                                  #17
                                  Pytanie tylko czy się nie okażę,że WG jest nie odpowiedni do tego turbo.
                                  Turbinę wymieniali mi w wakacje 2011 bo była jakaś akcja serwisowa i taką datę produkcji miało turbo i WG.Teraz wrzuciłem WG z produkcji 2010 ale może to nie ma wpływu

                                  Dzięki za info.jadę jutro do aso,oby coś zdziałali
                                  Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

                                  Komentarz

                                  • TomekRs
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1670

                                    #18
                                    A to nie jest czasem akcja serwisowa na ta podkladke od turbiny w 1.2tsi? Bo kojarze ten blad z 1.2 tsi znajomego w f2.

                                    Komentarz

                                    • grajewiak
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 582
                                      • Jeep

                                      #19
                                      octaviars1,
                                      Zamieszczone przez serfer
                                      ...ale mi właśnie jakoś w marcu 2012 włożyli ta podkładkę i wgrali aktualizację softu...
                                      Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                                      Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                                      Komentarz

                                      • serfer
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 231

                                        #20
                                        Dalej do niczego nie doszedłem.
                                        Za to dość ciekawe spostrzeżenie.Zawsze kasowałem sobie błąd 2 sondy lambda,wtedy jak wywalił checka na zegarach.Od dwóch dni jeżdzę z błędem na zegarach i turbo się już nie zacina.
                                        Odkąd mam wywalony katalizator,błąd od sondy pojawiał się często(nie byłem w stanie dobrać średnicy odpowiedniej otworu emulatora),ale sonda działała.
                                        Jakoś w grudniu 2 sonda się zepsuła(wszystkie pomiary na 0).

                                        Jest jakieś prawdopodobieństwo,że odpowiedzialna za uwalanie turbo jest niedziałająca druga sonda lambda?
                                        Fabia Sportline 1,2 TSI 129km/230Nm

                                        Komentarz

                                        Pracuję...